Projekt SEECEL

Regionalni centar za razvoj poduzetničkih kompetencija zemalja jugoistočne Europe (u daljnjem tekstu: SEECEL) započeo je s radom u siječnju 2009. godine sa sjedištem u Republici Hrvatskoj, s ciljem poticanja ekonomske i financijske pismenosti te poticanja malog i srednjeg poduzetništva u 8 zemalja jugoistočne Europe.

Jedinstvenost SEECEL-ova djelovanja pokazuje suradnja tih 8 zemalja s ciljem razvoja cjeloživotnog učenja o poduzetništvu. Države osnivači su: Albanija, Bosna i Hercegovina, Crna Gora, Hrvatska, Kosovo, Makedonija, Srbija i Turska. Vizija SEECEL-a ima za cilj poticanje poduzetničko-prijateljskog okruženja i jačanja načina razmišljanja kako bi se izgradila poduzetnički ”pismena” društva koja će voditi put ka održivom ekonomskom rastu i razvoju. Ciljevi SEECEL-ovog projekta, između ostalog, jesu:

  • Raditi na daljnjem razvoju sistematskog pristupa razvoju poduzetničkih ”pismenih” društava širom regije i podržavati nacionalne politike s preporukama EU i politikama koje su u osnovi vezane za cjeloživotno učenje za poduzetništvo.
  • Nastaviti unaprjeđivati doprinos treće razine obrazovanja (visokog školstva) do nivoa konkurentnosti na način da se podigne svijest i razumijevanje između visoko obrazovnih ustanova usmjerenih na učenje za poduzetništvo osobito u ”ne-poslovnim” disciplinama.
  • Aktivno uključiti nacionalne institucije za edukaciju učitelja u razvoju cjeloživotnog učenja za poduzetništvo kao ključne kompetencije i njeno uvođenje u obrazovni sustav na nacionalnim razinama.

Projekt je financiran iz fondova EU (predpristupna pomoć), a u financiranju sudjeluje i Hrvatska država sredstvima ministarstva poduzetništva i obrta (od ove godine sudjeluju i vlade ostalih 7 zemalja u financiranju).

Kineziološki fakultet je (na preporuku agencije za znanost i obrazovanje) uvršten kao jedna od samo 2 visokoškolske institucije iz cijele Hrvatske u ovu drugu fazu njihovog projekta kojim se inovativnost i poduzetništvo kao jedna od 8 ključnih kompetencija EU želi ugraditi u međupredmetne nastavne programe na svim razinama obrazovanja (s naglaskom na neposlovne studije).

Jedan od zadataka Kineziološkog fakulteta bio je uvrštavanje i provođenje ishoda učenja vezanih za poduzetništvo u obrazovne programe. Osim predavanja studentima, planirano je i organiziranje okruglih stolova na teme poduzetništva u kineziologiji i sportu uz sudjelovanje uspješnih poduzetnika i menadžera iz privatnog i državnog sektora, poduzetničkih radionica za studente, kao i nagradne igre za najbolje studentske poslovne planove i projekte.

Više o projektu pronađite OVDJE