Na Ekonomskom fakultetu u Splitu održana dvodnevna edukacija o društveno korisnom učenju 27.06.2018.
U sklopu EU projekta „(Hajdučkom) suradnjom i volonterstvom do društvenog razvoja“ Ekonomski fakultet u Splitu je kao jedan od partnera u ponedjeljak i utorak, 18. i 19. lipnja, bio domaćin edukacije na temu uspostave programa društveno korisnog učenja na visokoobrazovnim ustanovama.
Edukaciju kojom je prezentiran koncept društveno korisnog učenja, dobre svjetske, regionalne i nacionalne prakse te kojom su istaknuti nužni preduvjeti za razvoj i provedbu kvalitetnih mentorskih programa su vodile stručnjakinje s bogatim iskustvom u dizajniranju, provedbi i evaluaciji programa društveno korisnog učenja Anka Kekez Koštro i Maja Horvat iz tvrtke MAP Savjetovanja d.o.o..
Uz interaktivno predstavljanje ključnih koraka i metodoloških/pedagoških instrumenata društveno korisnih nastavnih programa, edukacijom se osiguralo i vježbanje njihove razrade na konkretnim primjerima iz hrvatske i međunarodne prakse.
Na dvodnevnom događaju na kojem se okupilo 20-ak sudionika su osim profesora s visokoobrazovnih ustanova koji su partneri navedenog EU projekta (Ekonomski fakultet u Splitu, Kineziološki fakultet u Splitu i Odjel za sociologiju Sveučilišta u Zadru) sudjelovali i nastavnici s Filozofskog fakulteta u Splitu te Pravnog fakulteta u Splitu kao i predstavnici organizacija civilnog društva – Info zone, Platforme Doma mladih, Udruge Sunce, Udruge Nogomet Plus, Savjeta mladih Grada Splita kao i predstavnici udruge Naš Hajduk koja je nositelj projekta.
Društveno korisno učenje predstavlja metodu koja povezuje svrhovit društveni angažman s akademskim učenjem, stjecanjem vještina i znanja, čak i razvijanjem stavova kroz iskustvo koje se veže s potrebama zajednice i rješavanjem stvarnih problema. Ono ima potencijal da pomogne nizu ciljnih skupina. Studentima pomaže ne samo da ojačaju vlastiti osjećaj samopoštovanja, prezentacijske i analitičke vještine već i da ostvare bolji kontakt sa zajednicom, s onim što se događa van zidova fakulteta. Osnažuje ih za ono što se događa kada završe studij i kad krenu u potragu za radnim mjestom. Nastavnicima društveno korisno učenje pomaže da pospješe nastavu i proces učenja te da smisle način vrednovanja studenata koji se ne veže uz konvencionalne metode nego uz stvarne produkte, uz nešto što je opipljivo. Koristi ima i zajednica odnosno udruge i ustanove jer na njihove potrebe akademske institucije mogu djelovati i mogu pomoći da se one riješe. Ovim procesom se stvara sinergija između niza aktera u društvu te se ostvaruje dodana vrijednost. – pojasnila je Anka Kekez Koštro s Fakulteta političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu.
Voditelj projekta Darko Čop je po završetku edukacije rekao: Zahvaljujem se predavačicama te svima koji su sudjelovali na edukaciji. Zadovoljan sam kvalitetnim odazivom, pogotovo od strane predstavnika institucija koje nisu direktno uključene u projekt, ali im iznesena znanja mogu biti od koristi u budućem radu. Vjerujem da će ovaj događaj potaknuti umrežavanje između organizacija civilnog društva i visokoobrazovnih ustanova kao i biti poticaj za neke nove projekte.